1. POKAŽITE
AUTENTIČNO INTERESIRANJE ZA SVOJE UČENIKE
- Pozdravite ih
ljubazno na vratima.
- Naučite
njihov “jezik”.
- Tretirajte ih
kao individue, ne kao “jednog/jednu” iz grupe.
2. JASNO
DEFINIŠITE GRUPNI DOGOVOR - PRAVILA ZAJEDNO SA UČENICIMA
- Objasnite im
zaštitnu funkciju pravila.
- Neka pravila
budu što specifičnija, da bi postojala jasnoća i da bi se lakše
poštovala.
- Kada
postavite pravila, pridržavajte ih se, ukoliko ih zajedno ne promijenite.
3. BUDITE
OBJEKTIVNI, NE SUDITE
- Pokušajte da
sagledate svaki problem iz više uglova, posebno iz ugla vašeg/
vaših učenika.
4. POKAŽITE DA
STE LJUDSKO BIĆE
- Priznajte
kada ste pogriješili, kada nešto ne znate.
- Koristite
humor kad god je primjereno, ne šalite se na račun svojih učenika.
5. “MOĆ” KOJA
PROIZILAZI IZ VAŠE ULOGE SVEDITE NA MINIMUM
- Razvijajte
autoritet koji će se temeljiti na znanju, vještinama, razumijevanju
problema koje
imaju vaši učenici.
- Izbjegavajte
naglašavati da imate pravo zato što ste profesor i sl.
- Neka vas
poštuju umjesto što vas se plaše.
6. RJEŠAVAJTE
PROBLEME ČIM SE POJAVE
- Svako
odlaganje problema dovodi do njihovog kompliciranja.
- Suočavanje s
problemom dovodi do razrješenja.
7. RAZVIJAJTE
TIMSKI RAD I PARTNERSKE ODNOSE
- Uvažavajte
mišljenje i prijedloge svojih učenika.
- Dajte im
mogućnost da biraju šta će, kako i s kim da rade.
- Neka
učionica/škola bude zajednička a ne vaša.
IZVOR : VRŠNJAČKA MEDIJACIJA, Priručnik za roditelje i nastavnike
Нема коментара:
Постави коментар