субота, 7. фебруар 2015.

KREIRAJMO UČIONICU U KOJOJ SE NA KONFLIKT GLEDA KONSTRUKTIVNO



1. POKAŽITE AUTENTIČNO INTERESIRANJE ZA SVOJE UČENIKE
- Pozdravite ih ljubazno na vratima.
- Naučite njihov “jezik”.
- Tretirajte ih kao individue, ne kao “jednog/jednu” iz grupe.

2. JASNO DEFINIŠITE GRUPNI DOGOVOR - PRAVILA ZAJEDNO SA UČENICIMA
- Objasnite im zaštitnu funkciju pravila.
- Neka pravila budu što specifičnija, da bi postojala jasnoća i da bi se lakše
poštovala.
- Kada postavite pravila, pridržavajte ih se, ukoliko ih zajedno ne promijenite.


3. BUDITE OBJEKTIVNI, NE SUDITE
- Pokušajte da sagledate svaki problem iz više uglova, posebno iz ugla vašeg/
vaših učenika.

4. POKAŽITE DA STE LJUDSKO BIĆE
- Priznajte kada ste pogriješili, kada nešto ne znate.
- Koristite humor kad god je primjereno, ne šalite se na račun svojih učenika.

5. “MOĆ” KOJA PROIZILAZI IZ VAŠE ULOGE SVEDITE NA MINIMUM
- Razvijajte autoritet koji će se temeljiti na znanju, vještinama, razumijevanju
problema koje imaju vaši učenici.
- Izbjegavajte naglašavati da imate pravo zato što ste profesor i sl.
- Neka vas poštuju umjesto što vas se plaše.

6. RJEŠAVAJTE PROBLEME ČIM SE POJAVE
- Svako odlaganje problema dovodi do njihovog kompliciranja.
- Suočavanje s problemom dovodi do razrješenja.

7. RAZVIJAJTE TIMSKI RAD I PARTNERSKE ODNOSE
- Uvažavajte mišljenje i prijedloge svojih učenika.
- Dajte im mogućnost da biraju šta će, kako i s kim da rade.
- Neka učionica/škola bude zajednička a ne vaša.

IZVOR : VRŠNJAČKA MEDIJACIJA, Priručnik za roditelje i nastavnike

Нема коментара:

Постави коментар