субота, 7. фебруар 2015.

"IMAŠ" ILI "NEMAŠ" KONTROLU U KONFLIKTNIM SITUACIJAMA

Neke stvari koje treba uzeti u obzir kada je u pitanju konflikt ali i ponašanje i razmišljanje uopšte:

Postoje 2 generalna pristupa i stava o konfliktu:

imaš kontrolu nad konfliktom/situacijom- ovaj pristup karakterišu: 
-otvorenost 
-shvatanje i prihvatanje lične odgovornosti (ja jesam odgovoran/na za osjećanja/ponašanja/posledice ) 
-uči se o sebi i o drugoj osobi 
-proces karakterišu: slušanje, dijalog, analiziranje, saradnja, istraživanje razloga za moja i osjećanja druge osobe 
-rezultati su: zdrav odnos sa osobom, međusobno poštovanje, bliskost, promjena, lični razvoj i učenje 
-moto: 'pomogni mi da te razumijem', ' pomoglo bi mi ako bi/bismo', ' hajde da razgovaramo o tome', 'hajde da poradimo na tome', 'kako se ti osjećaš zbog toga', ' ja se osjećam...zbog tog postupka...a voljela bih da ....'( ja govor:))( šta ću, moram:)



nemaš kontrolu nad konfliktom/situacijomovaj pristup karakterišu:
  -zatvorenost-ukopavanje ' ja sam u pravu, ti nisi..i to je to'
  -izbjegavanje lične odgovornosti i prebacivanje odgovornosti na druge
  -povlačimo se zbog straha od konflikta, pokušavamo da promijenimo drugu osobu
 -proces karakterišu: okrivljavanje, napadanje, procjenjivanje, osuđivanje,  ignorisanje, povlačenje, prilagođavanje, takmičenje, tvrdoglavost, neslušanje....
 -rezultati su: udaljavanje, mržnja, uništavanje odnosa, ogorčenost, krivica, bol, negativna osjećanja
 -moto: ' ti si kriv/a za sve', 'ja sam u pravu', ' neću da razgovaram o tome', 'nisam ja kriv/a', 'ti ćeš morati da se promijeniš'...



Da ne bi došao/la u situaciju da ti se nagomilaju stvari koje ti se ne sviđaju u nečijem ponašanju, možeš pokušati da koristiš jednu tehniku koja se naziva FEEDBACK . On se u suštini sastoji od davanja povratne informacije drugoj osobi i to o njenom ponašanju koje ti se ne sviđa. 
Daješ opis tog ponašanja i kako ono utiče an tebe, bez osuđivanja, napadanja, procjenjivanja.

Нема коментара:

Постави коментар