1. SLUŠAJMO
PAŽLJIVO KADA UČENICI/E GOVORE
- Ne primajte to
što govore lično.
- Ne prekidajte
ih / SLUSAJTE IH!
- Izbjegavajte
davanje savjeta prije nego što ih od vas zatraže.
- Izbjegavajte
da ih kritizirate, osuđujete, analizirate.
2. KORISTITE PRIJATELJSKU
GESTIKULACIJU
- Kada im se
obraćate, gledajte ih u oči.
- Neka vam ruke
budu raširene s dlanovima nagore.
- Izbjegavajte
prijetnje prstom, unošenje u lice, ruke prekrštene na leđima.
3. ZOVITE IH
IMENOM KOJE VOLE
- Pitajte
učenike kojim bi imenom voljeli da ih zovete.
- Pitajte kako
bi voljeli da im se obraćate.
4. BUDITE U
ISTOM FIZIČKOM NIVOU
- Ako sjede,
sjedite i vi, ili se nagnite nad njih.
- Izbjegavajte
da se nad njih nadnosite ukoliko to nije neophodno.
5. POSTAVLJAJTE
PITANJA UMJESTO DA OPTUŽUJUTE I KRITIKUJETE
- To
podrazumijeva da su učenici odgovorni za svoje ponašanje,npr. recite
”Jeste li
spremni da počnemo s časom?” umjesto
“Ostavite te
gluposti, čas počinje!”
-Govorite tiho
i ljubazno.
6. KAŽITE IM
NASAMO ŠTA BISTE VOLJELI DA PROMIJENE U SVOM
PONAŠANJU
- Stavljanje na
znanje učenicima da rade nešto što nam ne odgovara, komentari o
njihovom ponašanju, stavovima, učenju ili izgledu pred vršnjacima
najčešće izaziva kod njih bijes i nesigurnost.
- Kada im se
obratite nasamo, to može biti rezultat boljem razumijevanju i održavati
samopoštovanje kod obje strane
IZVOR: VRŠNJAČKA MEDIJACIJA, Priručnik za roditelje i nastavnike
Нема коментара:
Постави коментар