субота, 23. август 2014.

Putovanje OSNOVNIM ŠKOLAMA

Kako izgledaju osnnovne škole širom svijeta je najčešće pitanje kako nastavnika tako i roditelja, pa i djece. Najveće želje, svih njih, je da odu i posjete neku od škola. Nastvanici da saznaju različite načine učenja i samu organizaciju nastave, djeca uvijek misle da nema gore škole nego one u kojoj oni uče, a roditelji misle da se najviše traži i uči, baš, u školi u koju pohađa njihovo dijete.
Moraćemo priznati da je ovo subjektivan doživljaj osnovne škole. Sada ću vas provesti kroz osnovne škole par zemalja koje su mi se činile zanimljivim. 

Od Australije do Amerike, preko Evrope, Azije, Afrike djeca svako jutro ustaju, pakuju knjige i odlaze u školu. U nekim krajevima svijeta časovi se pohađaju u improvizovanim učionicama, u drugim ih prekidaju ratni sukobi narko kartela, dok treći znanje stiču u novim učionicama opremljenim najmodernijom tehnologijom.

Tokom ovog putovanja zamoliću vas da nakon svake "stanice" odgovorite na pitanje: Po čemu se moja škola razlikuje od opisane?

Prva stanica 1. JAPAN


Prikazana je tipična učionionica u Japanu. Učiteljica ispituje dečaka dok njegovi drugovi pažljivo slušaju - ovo je tipičan prizor prosečnog japanskog odjeljenja iz kakvog izrastaju generacije jednog od najdisciplinovanijih naroda na planeti.

Druga stanica 2. MALI

Učenici/ce u Maliju umjesto da sjede u klupama oni sjede na podu

Učenici/e u Maliju umjesto u sveske, kredom pišu na tablama, a većinu stolica i klupa oteli su im islamisti nakon što su islamističke mete u februaru bombardovane od strane Francuza.

Treća stanica 3. KOSTARIKA
 
Đaci u uniformama u školskoj kuhinji
 U osnovnim školama na Kostariki đačka uniforma je obavezna, a na meniju u školskim kuhinjama najčešće su pirinač i pasulj.

Četvrta stanica 4. Južni Sudan


Zbog ratova su propuštali obrazovanje

Mnogo djece u Južnom Sudanu nikad nije išlo u školu zbog ratovanja koje je decenijama potresalo ove prostore. Većina škola su danas improvizovane učionice, a mnoge od njih postoje zahvaljujući sponzorstvu nevladinih organizacija.

Peta stanica 5. KINA
Kineski đaci hodaju na daskama
Kineski školski sistem je posljednjih godina je vrtoglavo uznapredovao da je svaki učenik/ca u Pekingu dobio mobilni telefon sa GPS lokatorom, čime je riješen gorući problem nestanka djece. :-)
Šesta stanica 6. FRANCUSKA


Djevojčica piše na tabli

Učenica na tabli ispisuje "Ovo je početak školske godine" u modernoj učionici kakva je tipična za Francusku. Učionice su, uglavnom, opremljene tablet računarima ili lap topovima. Nastavnici/e koriste pametne table i na veoma jednostavan i kreativan način prenose znanja svojim učenicima.
Sedma stanica 7. INDIJA
Čas fizičkog u Indiji :-)
Učenici/e vježbaju samoodbranu sa instruktorima na času u svojoj školi u Mumbaju. Ovo je česta praksa u Indiji, zemlji iz koje nam često stižu izveštaji o grupnim silovanjima.

Osma stanica 8. AVGANISTAN
Škola na otvorenom u Lagmanu
Obrazovni sistem u Avganistanu potpuno je razoren poslednjih decenija zbog sovjetske invazije sedamdesetih godina, građanskog rata devedesetih i talibanske vladavine. Da bi ih sprečili da se obrazuju, talibanske snage često na djevojčicama primenjuju krajnje surove i represivne mjere.
Deveta stanica 9. IZRAEL
Vježba za slučaj napada
Izraelske škole su kao standardnu proceduru uvele vježbe za slučaj bombardovanja ili raketnog napada. Ove vježbe imaju za cilj da djecu pripreme za potencijalnu opasnost od napada Gaze, Libana, Sirije i Irana. :-)

Deseta stanica 10. PERU
Odmor od učenja
Peruanski mališani su za fotografisanje napravili malu pauzu u učenju u tipičnoj seoskoj školi u mjestu Pičari.
Na kraju svakog putovanja se vratimo u svoju zemlju u našu stvarnost i realnost. 

                                                        Jedanaesta stanica 11. CRNA GORA

Razmislite šta biste napisali ispod ove fotografije koristeći odgovore na pitanje sa početka teksta. :-) Nadam se da ste nakon svake od fotografije i objašnjejna imali odgovor na postavljeno pitanje. Na kraju ovog putovanja ne znam da li da smo zahvalni ili kritični? Ali znam jedno, da ne bi trebali da stanemo da unapređujemo naš obrazovni sistem, naše škole i sam proces nastave. Siguran sam da ja neću stati u tome da moj svaki naredni dan u procesu obrazovanja bude bolji, a da moji učenici/e budu zadovoljniji, motivisaniji procesom učenja. Ulaganje, istraživanje, rad, analiza, trud, učenje, ohrabrenje, ljubav.......... su samo neke od sintagmi koje su mi vodilja i temelji u uspjehu! :-) 
Korišćeni izvor: Blic, sa sopstvenim komentarima.

Нема коментара:

Постави коментар